erikapalmberg.blogg.se

Hej!! Denna blogg kommer vara små idéer till er, olika arbeten som läggs upp. En blogg som vi har inom skolan. Kram på er och ha det så trevligt.

Vart tar floden dig?

Publicerad 2015-10-16 16:21:04 i inredning och design,

Vi har fått som uppgift att teckna ifrån våran egna kreativitet.
Uppgifter heter som ni ser på rubriken "Vart tar floden dig?".
Vi fick bild på när en känd fotograf tog en bild på en jätte fin flod i naturen. Vi skulle där efter vända oss om i 180 grader och där skulle vi se hur det skulle se ut ifrån vårat egna perspektiv. 
Fotografen hette Ansel Adams. 
Vi har också varit och på Naturhistoriska för att måla av ett eget valt djur. 
Jag valde att måla av en snöleopad, tycker dom är söta och gillar kattdjur. 
Där efter skulle vi måla av denna bild till våran andra uppgift "Vart tar floden dig?". 
Så det blev två uppgifter till en. 
Jag använde mig av skuggningstecknik och bara blyerts. Jag ändrade min skiss många gånger, blev inte så nöjd och visste inte riktigt hur jag ville måla eller hur det skulle se ut. Men till sist blev det så som jag ville. 
 
 
Slutliga resultat:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika Palmberg

En blogg inom skolan. Det kommer upp olika bilder och fakta om arbeten som jag kommer visa för mina lärare och er andra som läser min blogg! Hoppas ni gillar det, kram

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela