erikapalmberg.blogg.se

Hej!! Denna blogg kommer vara små idéer till er, olika arbeten som läggs upp. En blogg som vi har inom skolan. Kram på er och ha det så trevligt.

Handgriplig form 26/4-16

Publicerad 2016-04-26 19:43:02 i Allmänt,

Idag fortsatte jag att skissa på mina handtag och gjorde moodboards. Gjorde klart 2 handtag idag och blev väldigt  nöjd med dem. 
Fösta skissen är som en kropp fast inte rund och tråkig. Ville ha lite roligare mönster på. Valde knopp för många vet att man ska dra när det sticker ut något oftast. Valde att ha i diamant liknande mönster, blev inspierad av spelet sims för där har de en diamant över huvudet för att se hur dem mår. Och sims spelet är ett inrednings spel och lite annat. Där kan man bygga sitt egna hus osv. Ville ha det ganska stilrent för dem personerna som inte tycker om så mycket glamor men endå lite små detalj. Den ska vara i silver och vit. Formerna är triangel och kvadrat som jag satte ihop till mitt egna mönster. Materialen ska vara i plast och metall. Enkelt att torka av om man är smutsig om händerna eller likande. 
Det andra mönster blev jag inspirerad av jugend och lite av mitt andra handtag med lejonet. Gjorde en fjäril för att det påminner om våren/sommaren. Det ger en lugn känsla och de är väldig fina. Gillar naturen och på jugend tog man in naturen i sina hem. Tycker det är fint att ta in små detaljer (inte för mkt) i hemmet. Satte en ring så man förstår att man ska ta i ringen och dra mot sig. För ringen sitter löst så man kan dra det upp och ner. Vill ha koppar färgat för det ger också en lugn samt det är väldigt modern nu att ha koppar detaljer i sitt hem, det ger en liten gamal stil som inspirerar mig så otrolig mycket. 
Här är mina handtag. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika Palmberg

En blogg inom skolan. Det kommer upp olika bilder och fakta om arbeten som jag kommer visa för mina lärare och er andra som läser min blogg! Hoppas ni gillar det, kram

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela