erikapalmberg.blogg.se

Hej!! Denna blogg kommer vara små idéer till er, olika arbeten som läggs upp. En blogg som vi har inom skolan. Kram på er och ha det så trevligt.

Symmetrier ch symmetriska trnsformationer

Publicerad 2016-02-26 15:46:49 i Allmänt,

Idag fick vi en uppgift om symmetrier och symmetriska former. Vi ska hitta lite fakta om Alhamba och hur mönsterna ser ut och hur det blir uppbyggt. Vi pratade om spegelsymmetri, translation, rotationssymmetri, tesselering. Vi ska kosuntrurera minst en mösterrapport, den ska fungerar som en tapet eller ett tyg. 
 
Jag hitta en bild som har spegelsymmetri, rotationssymmetri och tesselering. 
 
 
Jag blev väldigt inspirerad av denna bild för jag vill skapa något som tesselering, man vet inte riktigt vart det börjar eller slutar, det farsirerar mig väldigt mycket. Man kan stå i flera timmar och bara glo utan att hitta riktigt vart det börjar och man ser nya möster hela tiden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika Palmberg

En blogg inom skolan. Det kommer upp olika bilder och fakta om arbeten som jag kommer visa för mina lärare och er andra som läser min blogg! Hoppas ni gillar det, kram

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela