erikapalmberg.blogg.se

Hej!! Denna blogg kommer vara små idéer till er, olika arbeten som läggs upp. En blogg som vi har inom skolan. Kram på er och ha det så trevligt.

Process design & formgivning

Publicerad 2016-05-31 10:19:43 i Allmänt,

23 maj
 
Idag gick vi igenom om torsdagen, modevisningen. Hur det skulle vara och se ut. 
Pratade också om dessa rum som vi ska få göra om. Vi kom överens med alla om en färg som vi ska måla med. Det blev ljus blågrå, om jag inte mins fel. 
 
Sen fick vi börja med våra ”montrar” där vi inredare ska hänga upp saker som vi mest blev nöjda med under treminens gång. Vi fick välja från både design & form lektionerna samt bild & form lektionerna. 
Jag valde väldigt blandat. Valde porträttet, epok uppg (jugend), alhambra och enpunktperspektivet. Jag blev mest nöjd med dessa för vi fick mycket tid och jag tyckte dessa uppgifter var roligast tror jag. Därför blev jag nöjd. 
 
Jag valde att ha en slags bakgrund av något slag. Valde beige ifrån början, väldigt skön färg att titta på och färger gör så att man ser alla andra bilder, det blir som en vanlig bakgrund som inte förstör omgivningen. 
Många hade mönster och lite mer personligt. Jag ångrade mig lite och började bolla idéer med Emilia. Ville också ha lite mer personligt än bara en beige bakgrund och mina arbeten på. Började diskutera och fick fram lite idéer som gör min ”monter” lite mer personlig. Valde först att ha några blommor runt om sådär, men tyckte de såg rörigt ut. Valde solar, men samma sak där. Sen kollade jag på mitt alhambra mönster som jag hade gjort tidigare och blev inspirerad av rosorna och tänkte ”det är så jag”, valde då att ha rosor med grenar som rosorna och bilderna sitter fast på. 
 
 
 
24 maj
 
Idag fick vi chansen att göra klart vår monter. Jag började skissa på min stora monter och sedan måla grenarna. Jag tänkte måla rosorna för hand men jag hann tyvärr inte med det innan lektionen slutade. 
Hittade på internet en ensam ros som jg kopierade ut. Kopierade ut ungefär 15 st och det räckte jätte bra. 
Limmade fast täckningarna och rosorna med limpistol så att det verkligen skulle sitta fast. 
Blev riktigt nöjd med min monter, ville få en lite mer personlig kanske. 
Kunde ha lagt mer tid på den genom att måla rosorna självt. Det kan jag tänkta på till nästa gång, att verkligen planera in mitt arbete lite bättre och inte lägga så stora ribbor som jag vet att jag inte kommer hinna med. Utan ta ett steg i taget och kanske lägga på mer om jag har tid. Jag, Emilia och Winona satte våra montrar bredvid varandras för Winona ställde ut våra lampor som vi hade gjort tillsammans.
Här är mitt resultat. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika Palmberg

En blogg inom skolan. Det kommer upp olika bilder och fakta om arbeten som jag kommer visa för mina lärare och er andra som läser min blogg! Hoppas ni gillar det, kram

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela