erikapalmberg.blogg.se

Hej!! Denna blogg kommer vara små idéer till er, olika arbeten som läggs upp. En blogg som vi har inom skolan. Kram på er och ha det så trevligt.

Layout & typografi

Publicerad 2016-10-17 10:47:57 i Allmänt,

Idag 17-10-16 jobbade vi med Adobe Illusatrator CC. Vi fick välja olika texttyper och gick igenom vad layout, typografi och om olika begrepp. Hur man skulle tänka när man gör sin logotyp, att man bara har 4 sekunder på sig att fånga kundens intresse. Inte för rörig affich eller logga. Enkelt men endå att folk kommer ihåg och känner igen just din logga. Vi fick välja typsnitt att arbta med och ha till vår logga. Jag valde typsnittet collaged för det va lite slitet, gammalt men ändå snyggt och fräscht. Jag kände att det var min stil av typsnitt, den representera mig som designer och min kollektion. Gillar att blanda nytt och gammalt. Nigeria (det landet som jag valde) har också gammalt och nytt. De bevarar mycket och förnyar det om det behövs men bara om det behövs inte annars. En annan orsak varför jag valde Nigeria som land. 
Jag har inte valt namn än till min kollektion så jag exprementerade med mitt namn. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika Palmberg

En blogg inom skolan. Det kommer upp olika bilder och fakta om arbeten som jag kommer visa för mina lärare och er andra som läser min blogg! Hoppas ni gillar det, kram

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela