erikapalmberg.blogg.se

Hej!! Denna blogg kommer vara små idéer till er, olika arbeten som läggs upp. En blogg som vi har inom skolan. Kram på er och ha det så trevligt.

Research om logotyper

Publicerad 2016-10-10 10:52:06 i Allmänt,

Vad har jag gjort idag?
 
Idag har jag gjort massa roligt, men mestadels funderat på min logga till min kollektion. Jag har skissat många olika logotyper, har inte riktigt blivit sådär nöjd med någon än. Sökte runt på olika märken och inspirerades mest av Fedex för de har gömt märke i sin logga. 
Har gjort 8 st olika logor. 
Tänkte med ett logga att göra en typ av fåtölj så det representera min logga bättre. Fick idéen av Angelica, vi satt och diskutera vad vi skulle ha i våra kollektioner och där ifrån fick jag min idé. 
Av att diskutera med Angelica resluterade att jag fick ett förslag till till mina logor. 
 
Med olika tankar till nästa vecka, expremetera med färger och framkalla i både svart/vitt, gråskala och färg.
Kom på mer ett namn eller använd mina initialer (E.P) som logo namn. Prata med Merete och fråga runt i klassen vad de tycker. Måla upp logan på en större bild och få ett bättre persepktiv. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika Palmberg

En blogg inom skolan. Det kommer upp olika bilder och fakta om arbeten som jag kommer visa för mina lärare och er andra som läser min blogg! Hoppas ni gillar det, kram

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela