erikapalmberg.blogg.se

Hej!! Denna blogg kommer vara små idéer till er, olika arbeten som läggs upp. En blogg som vi har inom skolan. Kram på er och ha det så trevligt.

Färgläggnings teckniker

Publicerad 2016-09-19 11:43:17 i Allmänt,

Idag den 19/9-16 har vi gått igenom och testat olika teckniker för att färglägga olika object. Jag använde mig av akvarell, torrpastell och oljepastell. Materialen var pensel, bommul, topps, salt och vatten. Vi skulle måla så det skulle gå från mörkt till ljust. Vi skulle testa vatten och vatten (vatten på papper och mer vatten på penseln än färg), tort och tort (tort papper och mer färg än vatten på penseln) sen tort och vatten och så tvärt om.
Det var roligt och coolt hur olika det blev. Testade att först måla med pastell eller akvarell och tog sedan en topps och blandade ut så det blev jämnt, sen från mörkt till ljust med bommul. Så vi testa oss fram med olika former och målade väldigt fritt. Jag blev nöjdast med den formen som man får känslan av att det går snabbt och att den är väldigt fartfyllt, det beskriver mig på något sätt. Jag är lite fartfyllt och när jag vill något så sätter jag fart och fixar. Jag använde mig av pastell, vatten och för att få den snabba känslan, tog jag sneskuren svamp och bara drog den snabbt från den mörkaste sidan till den ljusa och gick ut lite från kanten för att få känslan att bli stakare. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Erika Palmberg

En blogg inom skolan. Det kommer upp olika bilder och fakta om arbeten som jag kommer visa för mina lärare och er andra som läser min blogg! Hoppas ni gillar det, kram

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela