Min behövsanalys
Min behovsanalys:
- Vilken typ av rum?
- Skapa målgrupp
- Vad vill kunden/målgruppen ha?
- Hur ser målgruppens livstil ut?
- Vilket behov/önskemål kan målgruppen tänkas ha?
Jag valde vardagsrummet som mitt typ rum. För jag tycker det går att göra och få in massa olika möbler in i ett vardagsrum. Man kan få in vilken stil man själv vill. Jag valde att vidga mina vyer och kände att det går att göra det med vardagsrum. Jag har alltid likadan smak och färger, vill få in mer färger och mer glädje och inte alltid det mörka och mysiga. Utan det fina och glada också. Så när jag valde Nigeria var de mest för dess färger och mönster.
I deras inredning har de mycket vitt, svart och brunt. Men istället för att stanna där har det stora färgklickar överallt och blandar hejvilt men mönster och färger. Det fascinerar mig på ett
Min målgrupp är för dem som är 30 till 50 ungefär. Vill kunna sälja min inredning, människor i denna åldern har oftast flyttat hemifrån och börjar eller har börjat skapa eget. Därför valde jag 30 men ända till 50 också. För så som jag tänker gillar man att blanda olika stilar mer i den åldern och tänker inte på att ha allt i vitt och svart.
Om en egen målgrupp så finns det många olika individer och tycken i världen. Min målgrupp är en grupp som har lite mer pengar och har råd med det exklusiva. Vill ha stilrent, enkelt att städa, men samtidigt modernt och gammalt. Lugn känsla men också färgglatt och livligt. Kommer ha mycket gäster över så det ska finnas mycket sittplatser som tillför hemmakänsla och säkerhet.
Jag tror att de kan ha praktiskt men ändå med stil. Det ska vara enkelt att ändra på men ändå passar det in över allt.